Na OŠ Martina Krpana Ljubljana smo v mesecu decembru uspešno zaključili z izvajanjem preventivnih delavnic za krepitev socialne vključenosti in občutka pripadanja. Delavnice smo izvedli z učenci in učenkami v treh 3. in dveh 5. razredih. Z otroki smo krepili socialne in čustvene veščine, empatijo, podporne odnose, osebnostne moči ter razmišljali o idejah, kako zagotoviti varno in spodbudno okolje za vse otroke, tudi tiste, ki prihajajo iz druge države.

Za otroke v 3. ali 4. razredu smo razvili in izvedli sklop štirih delavnic:

  • 1. delavnica: aktivnosti za ustvarjanje varnega šolskega okolja, otroci razmišljajo o željah in korakih za dobro počutje in sobivanje v razredu,
  • 2. delavnica: aktivnosti za prepoznavanje in krepitev osebnostnih moči,
  • 3. delavnica: aktivnosti za prepoznavanje in pogovor o čustvih ter za spoznavanje in krepitev empatije,
  • 4. delavnica: aktivnosti za ustvarjanje vključujočega okolja, otroci razmišljajo o idejah, kako lahko pomagajo novemu sošolcu, ki prihaja iz druge države.

Za otroke v 5. ali 6. razredu smo pripravili sklop šestih delavnic:

  • 1. in 2. delavnica: aktivnosti za ustvarjanje varnega šolskega okolja, otroci oblikujejo razredno zavezo za pozitivno vzdušje in dobre odnose v razredu,
  • 3. delavnica: aktivnosti za prepoznavanje in krepitev osebnostnih moči,
  • 4. delavnica: aktivnosti za krepitev prijaznosti in podpornih medosebnih odnosov,
  • 5. delavnica: aktivnosti za prepoznavanje in pogovor o čustvih ter za spoznavanje in krepitev empatije,
  • 6. delavnica: aktivnosti za ustvarjanje vključujočega okolja, otroci razmišljajo o idejah, kako lahko pomagajo novemu sošolcu, ki prihaja iz druge države.

Vsaka delavnica traja eno šolsko uro in je zelo interaktivna. Otroci vsebine spoznavajo na praktičen način, prek socialnih iger, pogovora, dela v parih in majhnih heterogenih skupinah, zgodb, videoposnetkov in iger vlog. Odzivi otrok in razrednikov ter razredničark so bili zelo pozitivni. Večini otrok so bile všeč vse vsebine oziroma delavnice, kot najbolj zanimive aktivnosti pa so izpostavili zgodbe, skupinske igre, videoposnetke in igre vlog.

Za lažjo predstavo dodajamo še nekaj konkretnih odgovorov otrok iz 5. razreda:
»Všeč mi je bilo, da smo se zabavali in da smo se naučili, kako sodelovati, če kdo pride v razred in ne zna govoriti slovensko.«
»Všeč mi je bila metoda »Stop, dihaj, poslušaj, odzovi se«, ker ti to pomaga pri različnih stvareh.«
»Všeč mi je bilo, ko smo gledali Gorana Dragića in razmišljali katere osebnostne moči ima. Kako je, ko pridemo v novo okolje, kviz o čustvih. Zato, da lahko razumemo nekoga, ki pride iz druge države in da vemo katera čustva imamo.«

 

Delavnice smo izvajali v okviru projekta “Izzivi medkulturnega sobivanja,” ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.